Hur du gör en julig tändsticksask

Många verkar ha uppskattat de juliga tändsticksaskarna jag har gjort i år, har fått lite frågor på hur jag gör dem, så jag tog lite bilder under tiden jag gjorde en så jag kan visa er :) 
Ta 4 små tändsticksaskar och tejpa ihop dem, jag använde transparent packtejp. Gör sedan hål i kortsidan på de små lådorna, och sätt fast ett pappersclips så du får en liten knopp. På baksidan av asken limmade jag fast enfärgat papper, och signerade med initialer och årtal :) 
På framsidan limmade jag fast ett lite finare papper (detta är köpt på Panduro). Sedan limmade jag fast en bild. Med hjälp av stansar, också de från Panduro, stansade jag ut snöflingor som jag fäste med häftkuddar, för att få en liten upphöjning. På dem fäste jag små strasstenar för att få lite lyxigt glimmer på. Runt, på alla papperskanter, drog jag en sträng med glitter, både för att dölja kanten men också för att det glittrar så fint :) 
Svårare än så är det inte att göra dessa :) 
Allt material, utom tändsticksaskarna som jag köpte i mataffären, kommer från Panduro. 




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0