Nya köksmöbler

I somras fick jag köksstolar från min goda vän Majsan :) de var furufärgade med svart tygsits. Jag gjorde om dem och målade dem i vit, högblank färg och klädde om sitsen i turkos/grönt medaljongmönstrat tyg :)
Till dessa ville jag ha ett lite gammaldags bord, så jag sågade loss virke från en pallkrage och skruvade ihop med tunna reglar på undersidan. Jag köpte 45x45 reglar från K-Rauta och målade vita. Min kära bror hjälpte mig att få fast benen på bordet med hjälp av beslag från Ikea :)
Skivan betsade jag sedan vit och lackade med halvblank lack. Ytan på bordet har min kära mor hjälpt mig att slipa, men vi lämnade lite ruffa, slitna ytor och kvistar för att få bordet att se lite gammalt och slitet ut :)
Jag blev hur nöjd som helst med mina nya köksmöbler, och inte kostade det mig många kronor heller :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0