Virkad tutte

Det är väl ingen som har missat att vi har bröstcancermånad i oktober, och därför ville jag prova att virka något jag aldrig virkat tidigare. Nämligen en tutte :) mönstret kom jag på själv. Det enda som behövs är lite restgarn i beige och rosa.


Jag gjorde den såhär:
Ovandel: Virka 2 luftmaskor, virka 6 fasta maskor i andra maskin från nålen. Virka sedan 2 fasta maskor i varje maska (totalt 12 maskor). Virka sedan "1 fast maska, 2 fasta maskor i nästa maska" varvet runt (totalt 18 maskor). Fortsätt sedan öka i var tredje maska ett varv, var fjärde maska ett helt varv och sist i var femte maska i ett varv (totalt 36 maskor).
Virka sedan 7 varv utan att öka. Avsluta med smygmaska.
Botten: virkar man på samma sätt fast utan de 7 varven i slutet.
Bröstvårtan: gör två luftmaskor med rosa garn. Gör 4 fasta maskor i andra maskin från nålen. Gör 4 fasta maskor. Öka sedan 2 fasta maskor i varje maska (totalt 8 maskor). Öka sedan varannan maska (totalt 12 maskor). Avsluta med en smygmaska.
Sy fast bröstvårtan på toppen av ovandelen. Fyll tutte med vadd och sy sedan ihop botten med kaststygn, fäst alla lösa trådar!

Tadaaaaaa!! Din alldeles egna virkade tutte ;) 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0