Ljus

Jag eldar väldigt mycket ljus hemma hos mig, och inte vilka ljus som helst, utan ljus från Partylite. Och för varje ljus som man eldat upp blir det en liten stump kvar i botten, dessa har jag sparat i en liten låda här hemma. Och nu när jag fick ihop tillräckligt med ljus så gjorde jag nya :D 
Jag smälte alla små delar i ett vattenbad på spisen (man får ha tålamod, det tar lite tid). Sedan letade jag fram glas som det tidigare varit ljus i. Jag tog vekar från votivljus (också från Partylite) då jag inte orkat ge mig på jakt efter sådana. Jag limmade fast veken i botten av glasen med lite av den smälta vaxen, och sedan fyllde jag glasen. Hela 4 glas med ljus fick jag ihop. Jag smälte även ner ljusen som jag tog vekarna ifrån. 
En helt ny doft blev det på ljusen då alla stumpar var av olika doft :) 
Det är kul att återvinna ;) 





Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0