En lampa blir ljuskrona

För ett tag sedan fick jag mammas gamla kökslampa. En grön lampa i stål med 5 "armar" till lampor! Det första jag gjorde var att måla den svart, sedan hängde jag upp den i mitt kök. Dock använde jag aldrig lampan, så jag funderade på vad jag skulle göra med den!! Min första tanke var att göra om den till en ljuskrona för kronljus. Den iden fick jag tyvärr skrota, eftersom ljusen hade kommit alldeles för nära mitt snedtak :/ men i helgen när jag och mamma var på blomsterlandet så hittade jag ljuskoppar för värmeljus, och PLING!! Ja varför inte, en ljuskrona för värmeljus :D 
Under ljuskopparna har jag ljusmanchetter i stål, som jag köpt på Maries önskedröm i Alvesta, som jag först hade tänkt ha till kronljusen. 



Så vad tycks? :) 


Kommentarer
Sabina

Skitsnyggt syrran. Bättre än med kronljus, billigare också :-P

Svar: Haha, ja precis :)
JennaT Design

2013-11-09 16:18:18

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0