Virkad babyfilt

Kära, älskade Fia och Martin fick en liten Molly på annandagen. Och självklart skulle jag virka något till detta underverk. En filt blev det, men jisses vilken tid det tog att göra den, puh! Det tog ca 30 timmar att göra denna, men det var det värt :)
 
 
 
 
Garnet köpte jag från Klädkällaren för ett tag sedan. Filten är gjord i fasta maskor. Runt filten virkade jag med fasta maskor ett varv och smygmaskor ett varv. Som avslutning virkade jag ett hjärta som jag sydde på i ena hörnet.
Jag har inte gått efter nåt mönster, utan gjort lite som jag vill efter hand :)
 
 
Molly verkade trivas med sin nya filt :)
 
 
Fia och lilla Molly <3
 
 
Molly sov gott hos mig nästan under hela besöket :) Och dagen till ära hade Fia satt på henne skorna jag virkade till dem för ett tag sedan :)
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0