Nyrenoverade sovrummet

Det tog fler dagar än jag räknade med att bli klar med sovrummet, eftersom jag hittade nya saker att måla hela tiden ;) I fredags blev det äntligen klart, då målades det sista, och färgburkar rensades ut ur lägenheten och jag kunde städa bort allt slipdamm :)
 
 
Tavelhyllorna målades vita, och lådorna/hyllorna min bror gjort (som för ett tag sedan målats svarta) målades om i vitaste vitt, med Beckers aqua lackfärg blank. Även tavelramarna målades.
 
 
Min målarhörna hamnade precis jämte fönstret, så har jag en ljus och fin plats att måla på :) Bänken framför målarstaflit fick jag av min bror för ett tag sedan, den målade jag också i vitt, och den är perfekt att gömma färgtuber och målerigrejer i :)
Jag och mamma var på IKEA och köpte lite grejer, bland annat en ny, fin, vit rullgardin till fönstret.
 
 
Många hyllor som jag ännu inte fyllt med grejer, men det kommer ;)
Istället för att ha en stol där jag samlar kläder på (som tidigare) så hängde jag upp krokar på väggen. Jag målade den i vitt (var rostrfi innan) och slipade lite på den för att få en lite gammal finish på den.
 
Jag är supernöjd med mitt nya sovrum, och det var värt allt slit. Och tack söta Bea som hjälpt mig med målning och matlagning ;) Puss på dig <3
 
 
 

Kommentarer
Kicki

Åh vad fint det blev! :) Måste snart inspekteras IRL ;)

2013-01-28 20:27:27
URL: http://mag.stylebybox.com/?cat=26
Fia

Naaaaaajs! ;D

2013-01-29 19:31:20
URL: http://snytt.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0