Enklaste sänggaveln

I ett par dagar har jag fixat och målat i sovrummet, som ska få en total makeover.
Så nu när allt målades i vitaste vitt så såg sängen lite tråkig ut :( Jag har länge funderat på att jag vill ha en sänggavel, men inte fått tummen ur att hitta eller göra nån. Så nu var det äntligen på tiden! Men eftersom jag varken har körkort eller bil så blir det svårt att hämta material från något byggvaruhus (de flesta gör sänggavlar av spånskiva), så fick jag ta vad jag hade hemma :)
Jag byggde en stomme 120x97 cm, av flyttkartonger. 5 stycket tejpades ihop och måttades efter lagom mått till min säng, och blev en lagom tjocklek. Sedan vadderade jag den övre halvan av kartongen, det som kommer synas uppifrån (hade inte mer hemma) och täckte sedan med tyg. Allt fästes lite enkelt med tejp :)
 
 
Tyget köpte jag på IKEA för ett tag sedan för bara 19:- per meter.
 
 
5 lager papp och vaddering gav stommen en lagom tjocklek.
 
 
Som ni ser är inte baksidan så vacker, men det gör ingenting, den ligger mot väggen. Maskeringstejp var det som fäste bäst mot vadd, tyg och papp :)
Stommen står på golvet, mot väggen och sängen är bara skjuten intill den :)
Jag är supernöjd, och fick en "ny säng" med grejer jag hade hemma :D
 

Kommentarer
Joanna

Så fint syster! :)

2013-01-23 22:42:03

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0