Halsband

Jag har för 3:e gången läst boken "Lyckan, kärleken och meningen med livet" av Elizabeth Gilbert, och bestämde mig för att göra ett halsband. Och inte vilket halsband som helst, utan ett bönehalsband.
Bönehalsbandet har använts i Indien i hundratals år för att hjälpa hinduer och buddhister att be och meditera. Man håller halsbandet i sin hand och förflyttar fingrarna en pärla framåt för varje upprepningav sitt mantra. Halsbandet ska innehålla 108 pärlor, och ytterligare en (109 totalt) som ska sitta utanför halsbandet, den pärlan ska "väcka" personen ur sitt meditativande tillstånd.
 
Jag tyckte det här lät så spännande, så jag gjorde mitt eget bönehalsband, men färgglada pärlor. Som 109:e pärla valde jag en större pärla OCH ett hänge som ser ut som ett hänglås.
 
 
Pärlorna och hänget har jag köpt på Panduro.
 
 
Jag kan varmt rekomendera er att läsa boken, det är en riktig "feel-good"-bok :)
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0