Hållare till virknålar

Min mamma kom på den briljanta idén att man kunde ha en brustablettshållare som behållare för virknålar. Passar perfekt! Om man först karvar bort den utstickande delen på insidan av locket, det kan man enkelt göra med en brytbladskniv.
Tyvärr är inte dessa hållare så snygga att bära med sig, så jag piffade till min lite ;)

berocca

En sådan här använde jag mig av.

pyssel

Jag tänkte det skulle passa att linda in min virknålshållare med garn :) Så jag tog helt vanligt hobbylim som jag köpt på Panduro, penslade ett tunt lager på behållaren, och virade sedan garnet runt hela, tätt.

virkhålshållare

Såhär blev den :)

virknålar

Virknålarna passar perfekt i denna :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0