Virkat pannband

Nu har jag virkat en helt ny grej, ett pannband :) En STOOOOR rosett pryder sidan på pannbandet.
Garnet fick jag av min syster Sabina, hon köpte det i Finland.

virkat pannband

Vad tycks? ;)

rött pannband

Roligt och enkelt att göra ;)

Jag virkade det såhär:

12 luftmaskor med virknål nummer 7.
Vänd, virka 11 fasta maskor, börja i maska nummer två från virknålen. Gör en luftmaska och vänd.
Virka 11 fasta maskor. Gör en luftmaska och vänd.... Fortsätt såhär tills du fått en lagom längd.
Virkningen ska kunna gå runt ditt huvud, men ändå lämna ca 5 cm till rosetten.
Maska av och fäst trådarna.
Lägg arbetet med ändarna omlott varandra, men ca 5 cm från mitten av arbetet. I denna mitt ska du knyta en bit garn, fästa och klippa av ändarna.
Fixa "flärparna" så det ser ut som en rosett. Vill inte rosetten stanna fint, sy med kaststygn i kanterna så håller det bättre.

KLART!


Kommentarer
Carina

Oh shit, vart ska den stora rosetten gå med dig :-) Nej, men den var skitsnygg! Blir lite som att man knutit en sjal runt huvudet, 60-tal ( eller om det e 50-tal ) Nice!

2012-02-01 20:59:55
JennaT

Haha ;)

Lite 50-tal tror jag :)

Tack kära syster :)

2012-02-01 21:36:25
URL: http://jennatdesign.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0