Virkade handledsvärmare

När man virkar så många mössor som jag nu gjort måste man nästan ta en paus och virka något annat. Handledsvärmare tex :)

handledsvärmare

Virkade med det bruna garnet i den brun/rosa mössan ett par inlägg tidigare. Det är alltså ett brunt garn med paljetter i :)

Jag gjorde dem såhär:
Virka 18 luftmaskor.
Virka 17 fasta maskor, börja i maska nummer 2 från virknålen.
Luftmaska, vänd, 17 fasta maskor osv...
Virka 23 varv.
Sy ihop "fyrkanten" i sidorna, men lämna öppning för tumme (ca 2 cm från toppen).
Gör en till likadan.
FÄRDIG!


Kommentarer
Anette Helgesson

Hej Jenna! Vad flitig du är. Hur går det med försäljningen av dina fina mössor? Du är lika galen i att virka som jag är i att sy! Det är så kul att se vad du tillverkar:) Fortsätt med din fina produktion. Ha det så bra! Många kramar. // Anette

2012-01-12 11:59:40
JennaT

Tack kära Nettan :) Ja,jag har blivit lite smått beroende, haha. Och nog har jag kunnat sälja iväg lite mössor :) så roligt att folk uppskattar och gillar det man gör :)

Många kramar

2012-01-12 23:50:45
URL: http://jennatdesign.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0