Virkad mössa

Mina flitiga fingrar virkar vidare :) Nu håller jag på att göra en mössa till mamma. Hon vill ha en stor, varm och mysig mössa att ha på sig när hon skottar snö eller grejar ute i det kalla.
Jag köpte garn i butiken som ligger i närheten, Hisingens hemslöjd, och hittade hur mycket som helst. Skulle vilja ha ALLT i butiken. Men till mammas mössa köpte jag ett garn från Marks & Kattens som heter Quick. Ett tjockt, härligt garn.

mössa

Haha, jag kan inte sluta tänka på att mössan ser ut som den Ronja rövardotter tappar och rumpnissarna sedan springer runt i. Fast varför vet jag inte, hennes var ju av päls. Det måste vara för den breda, gråa mudden ;)

mössa

Uppifrån.

Garnet till mössan gick loss på 60:-/rulle, och varje rulle innehöll 100gram garn.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0