Virkad mössa med blomma

Sådär ja, ännu en virkad mössa att lägga i min samling ;) Denna mössa skulle från början bara vara rosa, men det rosa garnet räckte inte, så jag blandade in brunt där också. Som mössan i förra inlägget är garnet inhandlat på Hisingens hemslöjd och kostade 35:-/rulle. Jag använde tre rullar, men fick lite över :)

rosa och brun mössa

Virkade en rosa blomma som jag fäste på mössan :)

mössa

Mössan har jag virkat precis som den förra, inlägget från igår, men varvat färgerna.

Brun - 6 varv, Rosa - 4 varv, Brun - 6 varv, Rosa - 4 varv... Ända tills jag uppnått 50 varv. Det blev två varv extra på denna mössa för att mönstret skulle vara lika runtom.

Lite söt blev den va? :)


Kommentarer
Carina

Åhhhh, den mössan gillade jag. Det bruna med det rosa-jättesnyggt! Sedan gillar jag toppen på den som hänger ner. Duktig du är!!!!

2012-01-11 08:59:47
JennaT

Tack, tack kära du :)

Snart kan du virka egna, efter jag lärt dig allt jag kan, HIHI!

2012-01-11 23:51:10
URL: http://jennatdesign.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0