Virkad mössa

Mössa nummer två till mamma, hon måste få något att välja på ;) Jag klarade att göra dessa två mössor (den från inlägget tidigare + denna) på tre rullar med garn.

virkad mössa

Kanten på mössan har jag vikt upp, man kan vika ner den om man vill ha mössan större.

mössa

Uppifrån.

Mössan har jag enkelt virkat med fasta maskor. Jag mätte omkretsen på mitt huvud och lade till några maskor då min mammas huvud är lite större än mitt (mer kunskap där tro?). Sedan virkade jag runt, runt, runt tills jag fått lagom längd på mössan. Jag började minska med jämna mellanrum såhär:
Intagning varv 1: 7 fasta maskor, 2 ihop, 7 fasta maskor, 2 ihop.... Varvet ut.
-----//---------  2: 6 fasta maskor, 2 ihop, 6 fasta maskor, 2 ihop.... Varvet ut.
Sedan minskade jag en maska fram till jag kom ner till ett, och virkade sedan ihop alla 2 och 2. När 6 maskor återstod drog jag ihop dem med en tråd och fäste.

Vad tycker ni om denna mössa? Tror ni min mamma kommer tycka om någon av dessa? :)



Kommentarer
Fia

I love!! När du har hittat lila garn så vill jag ha en sån här och en sån som du mms-ade! :D

2012-01-04 21:17:13
JennaT

Haha, jag ska leta med ljus och lykta efter lila garn till dig ;)

Och jag virkar hur många mössor du vill ;D

2012-01-05 16:50:23
URL: http://jennatdesign.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0