Beställda paljettmössor

När jag för två veckor sedan virkade en blå och en rosa/brun mössa med paljetter kunde jag aldrig ana att intresset för dessa virkade mössor var så stort. Dock virkade jag med ett utgående garn, fler nystan fanns inte att få på Hisingens hemslöjd, och eftersom de utgått skulle inte fler komma in. Jag rotade runt i affärer inne i Göteborg och letade med ljus och lykta på olika hemsidor, men lyckades inte hitta någonting. Jag hade nästan gett upp, tills jag och min mamma åkte till en garnbutik vid Axel dahlströms torg, Hannas garn & design. Till min stora lycka hade de lite garn kvar :D Jag köpte vad de hade, och gjorde de två beställningar jag fått.

virkad mössa

En turkos mössa till min söta Carrå :)

lila mössa

En lila mössa till min gulliga kusin Anne :)

Som ni ser valde jag att virka blommor till mössorna. Mössorna har säkerhetsnålar på undersidan och går därför att plocka av om man inte vill ha dem på.

mössor

Det var lite med sorg i mitt hjärta som jag skickade iväg dessa mössor, ville ha alla själv :(
Men det är samtidigt roligt att folk tycker om det jag gör :) Den röda mössan finns dock kvar, om någon är intresserad ;) Och jag har garn så jag kan göra en turkos mössa till, det är bara att säga till.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0