Virkad mössa

Hejsan allihopa! Förlåt att jag varit lite dålig på att uppdatera, men idag var min första lediga dag på nästan två veckor. Så jag har haft ganska fullt upp. Jag har dock hunnit virka på en mössa ett par kvällar, till en arbetskamrat. Hans fru älskar mössor, och de ska på rollerderby i helgen, så han beställde en mössa till henne. Den skulle vara svart och fnittrigt mörkgrön (haha), och fick gärna vara glittrig. Mössan skulle påminna om en hjälmtrosa, med en rand tvärs över huvudet.

Med denna beskrivning gjorde jag en mössa. Nästan 10 timmar tog det, men det var det värt, då jag tror han blev ganska nöjd :) Och här har ni resultatet

virkad mössa

svart/grön mössa

blomma
Gullig va? :)

Jag lovar att skärpa mig, och jag ska försöka varva jobb och hobby, så jag i alla fall kan uppdatera något här varannan dag ;)


Kommentarer
joanna

fy bubblan vad söta dom e!

2012-02-23 23:32:50

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0