Förnya köket lite :)

I två dagar slet jag med att förnya köket lite. Taket fick målas, det var fullt med fläckar och hade börjat gulna. En fondvägg med en metallic-tapet sattes upp, och jag möblerade om lite. Listerna målades också, blanka :)



FÖRE



FÖRE



EFTER



EFTER

Tapeten var en utgående modell som jag köpte på K-Rauta.
Väggfärgen är från Beckers, halvmatt 20, kulör "Dick".
Lister, elegant aqua lackfärg, blank 70, från Beckers.
Takfärg, matt 7, Beckers.
Takkronan är målad med svart lackfärg från Beckers (den gamla lösningsmedelsburna varianten, den flyter ihop så fint när man målar med den).

Möblerna i köket målade jag om för länge sedan. Men de är målade med svart lackfärg, och sedan lackade med båtlack för att få en spegelblank finish.
Bordsskivan och stolssitsarna är målade med metallic-färg i kulören "kanel" från Beckers, och är sedan lackade med båtlack. (egentligen är det "förbjudet" att måla lösningsmedelsburet på vattenburet, men jag provade, och det har hållt bra. Viktigt att låta det torka ordentligt först bara).



Kommentarer
Kicki

Jättesnyggt!!! :)

2012-02-27 11:10:38

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0