Virkade handledsvärmare

Nu när vintern äntligen kommit får man se till att klä sig ordentligt. Jag älskar att ha på mig handledsvärmare, så jag gjorde ett par svarta till mig (eftersom jag glömt mina andra hos min syster Joanna).
Jag gjorde en enkel modell, virkade en avlång fyrkant, och sydde sedan ihop den med ett hål för tummen. För att de skulle bli lite elastiska virkade jag i yttre maskbåge på alla varven.
 
 
Gjorde en lite längre modell än jag gjort tidigare. (43 maskor lång med virknål nr 4)
 
 
För att göra ett snyggare avslut gjorde jag en vågig kant. Då gjorde jag såhär:
i en maska, virka en fast maska och en halvstolpe och en fast maska. Hoppa sedan över en maska i handledsvärmaren med en luftmaska. Sedan upprepar man hela varvet runt.
 
 
Och så gjorde jag två likadana :)
 
Varma och goa att ha på sig i kylan. Och är det extra kallt kan jag ha vantar ovanför dessa :D
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0