Min julgran

Detta året satte jag upp min julgran okristligt tidigt! Redan i början av december prydde den ett av hörnen i köket :) Fördelen är att jag har hunnit njuta av den, och hunnit göra lite eget pynt i den. Såhär dan före dopparedan tänkte jag att ni skulle få se hur fin den blev :)
 
 
Snöflingor gjorda av papper. Man köper en materialsats från Panduro som innehåller allt man behöver för att göra dessa. Lite pyssligt, men roligt :)
 
 
Av ett av mina halsband gjorde jag dessa fina hängen. Halsbandet använde jag aldrig, så det fick nytt liv! Jag knippsade av delar från halsbandet som jag ville använda, fäste lite fiskelina som ögla och knöt rosetter på dem.
 
 
Bilden uppe till vänster, en stjärna i papper. Jag tog mönstrat papper, fäste kortändarna med lite tejp så jag fick en ögla. Lade ihop tre av dem och fäste med klips i mitten.
Julgranskulorna i papp, de andra två bilderna, gjorde jag också av pappersremsor. 6 remsor behövs för en kula. Ta en bit ståltråd, bilda en ögla i början, trä på en pärla följt av kortändarna av de 6 remsorna. Trä sedan i botten av remsorna och dra upp dem tills de bildar en boll. Trä på ytterligare en pärla och böj ståltråden så pärlan sitter kvar på plats.
 
 
Dessa plastprismor köpte jag på IKEAs mellandagsrea förra året. Jag gillade inte de blå rosetterna på, så jag klippte bort dem och knöt dit rött sidenband istället :)
 
 
Istället för stjärna på toppen av min gran har jag en rosett. Jag hade ett jätefint vitt band hemma med silverdetaljer. Jag knöt en rosett och fäste ståltråd på mitten, så jag sedan kunde tvinna fast dem i granen.
Om man lägger lite extra tid på julklapparna man slår in blir det en fin detalj under granen. Jag älskar att slå in paket och gör alla olika :)
 
 
Tomtarna från Living & Room står fint framför granen :)
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0