Ful bänkskiva blir som ny :)

I mitt kök har jag två små snuttar av en vit bänkskiva. Skivor, som av utseendet att dömma, nog har suttit där ett tag. Kanterna är slitna, och någon tidigare hyresgäst har skurit direkt på skivan så den är full av repor. Tanken var att dessa skulle bytas ut till nya, fina bänkskivor, men hyresvärden satte stopp för det då skivorna är limmade under kaklet. Vi skulle alltså varit tvugna att ta loss den nedre raden av kakel för att få loss skivorna :/
Jag har länge klurat och funderat på vad jag ska göra åt eländet! Men jag fick en idé ;) Köpte självhäftande kontaktpapper  på K-Rauta och klistrade på. Kanske inte håller för alltid, men då är det bara att göra om.
 
Såhär såg det alltså ut från början. Bilden är inte så bra, så man ser inte hur repig och ful skivan är.
 
 
Skivan ser ny och fräsch ut! Dock ångrar jag kanske lite valet av färg på kontaktpappret. Men de är inte så dyra, så jag kan snart ändra om och välja en ny färg ;)
Passade samtidigt på att pryda kaklet med svart kontaktpapper, så passar det bra med de svarta möblerna i köket ;)
 
 

Kommentarer
Kicki

Snyggt! :) Kontaktpapper är bäst! Har klätt in mycket i det :)

2012-12-30 00:22:23
URL: http://mag.stylebybox.com/?cat=26

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0