25-år

Idag fyller jag härliga 25-år!! Många frågar, kommenterar och pikar en gammal tjej som jag på min födelsedag. Men jag kan inte annat än skratta, gammal? Haha! Jag har ju bara kommit 1/4 i livet :) jag måste säga att det känns skönt att komma upp i en ålder då folk börjar ta en på allvar, man börjar bli "vuxen". Jag jobbar i butik, och har gjort det länge, och jag måste säga att kunder tror mer på mig nu än när jag var 21. Då verkade det som dom trodde jag hittade på bara för att jag skulle ha något att säga. Men idag litar dom på mig, tror på det jag säger. Men det kanske också har att göra med att man blir säkrare med åren ;)
Läser just nu en bok som heter "50 sätt att hitta kärleken". Hittade boken på jobbet, och föll redan för omslaget. En riktig chick-lit bok :) den handlar om en 28-årig tjej, som är singel och trött på sitt liv. Hon jobbar på ett fik som servitris, men hatar jobbet. Hon vill inget hellre än slå igenom som skådespelerska, och träffa mr. Right.
En dag bestämmer hon sig för att hitta den rätta, oavsett hur mycket jobb hon måste lägga ner. Så hon startar en blogg som heter "50 sätt att hitta den rätte", och skriver om alla sina försök, allt ifrån speed-dejting till kontaktannonser.
Herre Gud vad jag har skrattat till denna boken. Den är lättsam och enkel att känns igen sig i. Hennes humor skiljer sig inte mycket från min egen bajs/kiss/snopp-humor ;)
Jag funderade också på vad det skulle stå i min kontaktannons om jag själv skaffade en. Kanske något i stil med:
"25-årig, humörsvängande, mullig tjej med dålig humor söker lång kille med grov humor och varm famn".
Haha, tja, ärlighet varar längst, eller?
Nja. Nog hoppas jag på att hitta en Karl lagom innan 30, då jag kanske har tid att leta. För just nu prioriterar jag hellre mig själv och njuter av att kunna göra precis som jag själv vill ;)
Ett stort grattis till mig själv, 25-år ung :)

Kommentarer
Kicki

Grattis min älskade vän! <3 Men inte ska väl du varken behöva leta eller sätta in nån kontaktannons. Kärleken kommer komma till dej i överflöd i alla fall :)

Puss & Kram du unga snygga tjej! :)

2012-04-22 20:18:21
JennaT

Tack igen Kicki <3

Haha, jodå, det tvivlar jag inte på, men nu hinner jag inte med någon karl, har en massa planer som ska verkställas innan jag har tid med annat ;) Tihi!

2012-04-22 22:44:59
URL: http://jennatdesign.blogg.se/
Kicki

Låter bra! :) Satsa på dej själv, du har ju faktiskt 3/4 kvar av ditt liv ;) puss

2012-04-22 22:56:49

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0