Virkad trasmatta

Efter ca 20 timmar slit och med ömma händer är den äntligen klar. Jag har virkat en trasmatta, till mitt sovrum :) Mönstret kommer från boken "Galen i garn".



Bara att riva tyger tog mig 1,5 timme.. Här har jag rivit från ett rött tyg med vita och gröna löv på. Ett par gardiner jag fick av mamma, som hon skulle kasta.



Och ett ljusgrått tyg som jag också fått av mamma :)



Man virkar mattan i en cirkel.



Jag har inte hunnit lägga mattan i press ännu.





En personlig matta till mitt sovrum :)
Tur att man är lite envis, annars hade jag aldrig gjort färdigt denna mattan. Jag har märken i händerna efter virknålen och det känns som fingrarna ska trilla av. Jag använde mig av virknål nummer 8 istället för nummer 10 som mönstret angav. Och efter 10 timmar ville jag ge upp, men fortsatte 10 till ;) Nu virkade jag inte allt i ett streck, utan det är uppdelat på tre dagar.
 
MÅSTE MEDGE ATT JAG ÄR STOLT ÖVER MIG SJÄLV :)







Kommentarer
Carina

Så gosig. Du har väl halkskydd under ;-)

2011-09-07 17:46:00
Jenna T

Näee, men det kommer väl när jag vurpar nån kväll ;)

2011-09-08 21:39:27

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0