Virkad korg

Tyvärr har projektet "färgsätt Göteborg" blivit lite försenat. Jag har åkt på någon form av influensa och kommer inte riktigt upp ur soffan. Så tyvärr får ni vänta ett par dagar innan jag kan påbörja det projektet.

Men jag tänkte i alla fall lägga upp en korg som jag virkat. Denna kommer från boken "galen i garn", precis som mattan jag gjorde :) Man får mersmak för det här med att virka med tyg när man väl börjat.



Jag rev upp svart tyg, detta köpte jag på Ikea för ett tag sen.



Man virkar utifrån en ring. Jag använde virknål nummer 8. Den rosa hårnålen som sitter mitt i arbetet använder jag mig av för att veta vart jag börjar varvet någon stans, så behöver jag inte räkna så mycket :)



Korgen fungerar bra till att lägga spel och speldosor i :)



Så, tack vare korgen blir det lite mer ordning på bänkarna. Min fina tv-vägg som min bror var så snäll och byggde till mig i vintras :) Man får verkligen plats med allt på den :) Och så tapetserade jag tv-väggen i samma bruna tapet som fondväggen har i vardagsrummet. Det var min kära bror som kom på den lösningen, då jag bara har enkelgips i lägenheten, och tvn som skulle upp på väggen var ganska tung. Sedan har jag begränsat med plats i min lägenhet.

Nu hoppas vi att jag blir frisk snabbt så jag kan fullfölja mitt projekt, är laddad som tusan :D



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0