Sticka sjal

Idag var jag och min syster Sabina på Stoff & Stil i Bäckebol och handlade lite :) Hon skulle ha garn till elefanten som hon ska virka nu, och jag skulle ha garn till en sjal. I boken "Galen i garn" hittade jag ett enkelt mönster på en sjal i Mohairgarn.



Man använder sig av stickor nummer 9 till ett tunt Mohairgarn, då blir det en luftig och tunn, fin sjal. Detta är ett bra projekt för den som inte är en van stickare, som jag. Jag har inte stickat så många grejer, utan är mer inne på virkning. Men denna är enkel och rolig att göra, och man behöver inte sitta och räkna maskor och varv, utan man ökar bara en maska för varje varv, och sen är det bara att göra vanliga, räta maskor.

Vi passade också på att gå in på Ikea när vi ändå var i Bäckebol, jag köpte lite tyg som jag ska göra lite nya tygkassar på. Förhoppningsvis hinner jag sy dem i helgen, har så mycket på gång nu, det är rena verkstaden i min lägenhet, haha!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0