Självporträtt

Självporträtt är inte riktigt min starka sida. Har aldrig egentligen målat av ansikten. I torsdags fick vi i alla fall uppfiften att måla av oss själva. Med penna, papper och en spegel.



Den här gjorde jag först, i blyerts. Jag ser ut som Kristina från Utvandrarna, haha!



Sedan provade jag med brun krita. Men jag var nog inte riktigt rättvis mot mig själv då jag lade på ca 30 år på min ålder :P
Båda bilderna är målade i A2 format.

Jag ska träna lite mer på den här uppgiften, kanske försöka måla av någon annan, för man har en tendens att se väldigt allvarlig ut när man tittar på sig själv i spegeln, och sen är man oftast inte rättvis mot sig själv.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0