Stickad, varm sjal

För en vecka sedan lade jag upp ett par vantar som jag hade virkat, och nu vill jag visa er en sjal jag stickat av samma garn. Sjalen stickade jag för ett tag sedan, men har inte kommit på att lägga ut den förrän nu.



Både mönstret ocg garnet har jag köpt på Hisingens Hemslöjd. Raggsocksgarn och mönster från SvartaFåret (tidning nummer 141).
En enkel sjal att göra då man enbart använder sig av fasta maskor, och ökar en maska per varv (precis som på den rosa sjalen jag gjorde klart i helgen).
De svarta handledsvärmarna jag har på mig kommer från www.hm.com och kostade bara 49,50:-



Använde mig av rundstickor nummer 4.

Det är ett bra projekt som nybörjare att börja sticka på en sjal. Det tar lite tid, men det är enkelt, och när man väl är klar har man en supervarm sjal.




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0