Kladdar, skissar och provar mig fram

Är heeeelt såld på att måla med kol nu. Men inte enbart med kol, utan i kombination med andra material. I fredags lade jag upp en bild som jag målat med kol och vit akrylfärg, det motivet har hängt med mig sedan dess. Jag provar med kol och torrpastell, inte lika roligt att kombinera, men lätt att sudda ut och ändra om man gör fel.



Kol och vit torrpastell. Hade ingen papp hemma att rita på, så jag tog baksidan på en pappåse. Nöden har ingen lag ;)



Kol och färgad pastell.



Lite olika färger på torrpastell.

Anledningen till att jag skissar så mycket är för jag försöker komma fram till ett motiv till en tavla till mamma. Den ska vara enkel, inte för mycket färg. Har funderat på att göra den i kol, men det hade varit kul att göra i bara akryl också, men det kommer krävas mer jobb. Jaja, ni märker var det blir, för allt nytt hamnar här på bloggen ;)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0