Påse i papper

I mitt lilla projektarbete där jag gjort en kollektion ur miljösynpunkt har jag gjort en påse i tidningspapper. Min tanke bakom denna var att man skulle återanvända tidningar. Ofta läser man en tidning om dagen, då växer pappersinsamlingen ganska snabbt, och varför då inte göra nåt med dessa? Använda dem en extra gång innan de hamnar i pappersåtervinningen.





Sidorna på kassen sydde jag, botten lackades fast med vattenburen hobbylack. Den är gjord i många lager med papper, eftersom tidningspapper är ganska skört.

Jag tänkte att det hade varit smidigt om man har dessa kassarna till pappersinsamling, att man fyllder dem och sedan kastar hela allt i bingen för papper :)



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0