Ängel

Redovisade vårt 3:e fördjupningsarbete i bild & form fördjupning i skolan idag. Man skulle göra något valfritt med temat känslor. Jag valde att arbeta i lera.



Började med att göra en enkel skiss på ungefär hur jag ville göra ängeln.



Såhär såg den ut innan jag ställde den på tork ett par dagar.



Sedan målade jag ängeln och botten med vit hobbyfärg, resten lackade jag med vattenburen hobbylack.



Anledningen till att jag gjorde ängeln var att första tanken som dök upp när jag hörde att uppgiften handlade om känslor var liv och död. Ängeln ska stå för trygghet. Ängeln finns där när vi föds (därav babykorgen), följer oss under livet och hämtar oss när vi dör (därav korset). Det är vad jag vill tro i alla fall.

Jag blev nöjd med min skulptur, vad tycker ni? :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0