Alla helgons dag

Alla helgons dag, dagen då vi ska ägna en tanke åt dem som lämnat oss. Tända några ljus och hedra de döda, inte klä ut oss och spöka runt. Tidigare brydde jag mig inte om att man firade Halloween på alla helgons dag, men ju äldre jag blir desto viktigare tycker jag det är att man separerar dessa två helgdagar. Halloween infaller den sista oktober varje år, detta året på en måndag, så då passade vi på att fira det förra helgen. Så denna helgen kan ni hänga in spökerna i garderoben och gå till kyrkogården och tända några ljus, och har ni som jag ingen möjlighet att ta er dit så tänd ett ljus i ert fönster. Detta året tar jag det säkra före det osäkra och tänder batteridrivna blockljus i mitt fönster :)



Batteridrivna blockljus från Partylite, det yttersta skicktet är av ljusvax, så ljusen ska se verklighetstrogna ut. De både ser ut som riktiga ljus och känns som det. Ljuset i dem flackar som på ett riktigt ljus. Man kan till och med ställa timer på dem så de kan lysa fint även när man inte är hemma. Dessa är utan tvekan mina nya favoriter hemma :)




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0