Virkad katt

I lördags passade jag på att sitta och virka ett par timmar, när det ändå regnade ute. Jag hade varit inne på www.garnstudio.se och hämtat lite olika mönster på nallar.
Lite krångligt var det att följa mönstret då jag inte är van, och inte hade min virk-lärare Kicki hos mig! Men det gick, fast jag fick ändra om mönstret lite :) Jag valde att ha en större virknål och tjockare garn än vad mönstret angett, men det var helt enkelt för jag tog vad jag hade hemma :D
Den blev inte riktigt som bilden på hemsidan visade, men helt ok för att vara den första nallen jag virkat ;) Dock ser han lite ond ut, men det får väl helt enkelt vara en djävuls-katt!



Ca 15 cm hög. Rött garn "Scotte" från Coop, det vita garnet var en restbit. Virknål: nr 3,5
Stoppad med bomull.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0