Tygpåsar

Tygpåsar är något som min mamma och mormor har haft så länge jag kan minnas! De tar med dem till mataffären både för att de håller bättre när man bär hem tunga saker såsom mjölk, och för att man slipper köpa påsar varje gång man ska handla! Att det är bättre för miljön att kunna återanvända en påse hur många gånger som helst är ju ett STORT plus. Tyvärr har jag inte kunnat hitta några snygga, utan de är i tråkiga färger och oftast med någon stor företagslogga på... Just en sådan hittade jag hemma, tror mamma glömde den här en gång! Så jag sprättade upp den, och sydde två nya utifrån mönstret!! Kanske blir det fler, och kanske ser man mig hädanefter endast med tygpåsar i mina händer ;)




En svart påse funkar alltid!



Ett par körsbär sydde jag dit med röda paljetter och stjälkarna med grön broderitråd! Det var lite pilligt eftersom paljetterna skulle sys fast en och en!



En färgglad variant också! Kan passa bra att ha sina sy-tillbehör i.. Tyget hittade jag på IKEA, men tyvärr var det en utgående variant, så jag tror inte det finns att få tag på längre!


Kommentarer
Joanna den snygga

Nice sis!

2011-05-01 22:38:22
Jenna T

Tack :)

2011-05-02 22:19:31

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0