Sy om en gammal skjorta

För ca 2 år sen köpte jag en skjorta på Rut mfl. Då tyckte jag den var jättesnygg, EN gång när jag använde den. Senare när jag fick se foton på när jag bar den såg jag att den inte var direkt smickrande för figuren. Nedtill var den sydd så att det skulle bli ballongkjol-effekt.

Så igår när jag rotade runt i garderoben hittade jag den, längst in, längst ner. Utan att ha bättre för mig så plockade jag fram den och en sax. Bort försvann mudden nedtill, och snipp snapp så var den helt öppen fram :) Eftersom skjortan hade knappar uppe, så blev ju inte öppningen så snygg när jag klippte. Men med hjälp av mudden som jag klippt loss från botten kunde jag sy resten av öppningen så det såg likadant ut som där uppe. Och i en låda lyckades jag trolla fram knappar som såg nästan likadana ut som de som redan fanns på skjortan, så jag behövde inte byta ut de som redan fanns där :) Knapphålen sydde jag för hand när jag ändå tittade på tv!



Såhär såg den ut från början.



Och såhär ser den ut när jag är klar :)
Blev som en ny skjorta, och student som man är så blir man glad av att kunna förnya garderoben utan att behöva äta nudlar resten av månaden ;)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0