Kjol

Idag ska vi i klassen gå på after-school (öl, singstar och pubquiz), och fick lite halvt smått paniiiiiik över att jag inte hade nåt att ta på mig. Så jag sydde mig en kjol :)
Fler bilder kommer, en snabb inläggning bara.



Jag står i vår bildatelje i skolan och målar stileben i pastell.



Här är kjolen framifrån.



Och här är den bakifrån.

Kjolen är inte sydd efter något mönster, utan jag tog mitt midjemått och sydde midjebandet utefter det, sen mätte jag ut kjolen och sydde dit dragkedjan. Man fick komma på hur man skulle sy efter hand. Tyget har jag köpt på IKEA.


Kommentarer
Kicki

Jättefin kjol! :)

2011-05-11 23:34:58
Anna

Så roligt att du lägger ut bilder som du gjort i skolan. Toppen!

2011-05-12 16:42:25
Jenna T

Tack så mycket :)

Vi gör ju så mycket fint i skolan, så det är roligt att lägga upp. Så kan folk se vad vi gör :)

2011-05-12 22:13:52
Stefan

Jag brukar också sy kjolar när jag inte vet vad jag ska ha på mig. Skönt att veta att jag inte är ensam.

2011-05-13 10:22:53
Jenna T

Jadu Stefan, det låter ju bra :) Kjol funkar ju till det mesta ;)

2011-05-16 23:27:28

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0