En rolig övning

En riktigt rolig övning vi hade i skolan:

Ta en skokartong, gör ett hål i kortänden på sidan av kartongen, lagom stort så att du kan se in i lådan. Gör hål i taket på lådan, på ett par olika ställen så att du får in ljuspunkter och belyser vissa delar i lådan. Sedan ska valfria saker ner i den här lådan, fäst dom gärna med lite tejp eller häftmassa. Ställ lådan i närheten, gärna under en lampa så att det lyser ner genom hålen. Ta ett papper, storlek A2 (ganska stort), och skissa av det du ser när du kikar in genom sidohålet i lådan, med blyerts
(vi använde blyertspennor med beteckning 2B och 6B).

I min skolåda lade jag ner: En coca-cola light burk, ett pärlarmband, två läppglans, en handkrämstub och en nyckel som hänger ner från ett av hålen i taket. Och såhär blev det:




Här försökte jag ta ett foto genom hålet. Man ser på ett ungefär hur det ser ut i lådan.



Såhär blev min bild :)
Bilden är tagen med min mobil, så den är inte i världsklass.


Kommentarer
Julias Mamma

Wow va snyggt! Me like a lot!

2011-05-04 00:22:26

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0