Dörrkrans

I häcken runt vår tomt har det kommit en massa nya skott, långa, raka och böjliga grenar. Perfekt till att pyssla med :) Så i torsdags stod jag i häcken och tömde den på de finaste grenarna jag hittade, och band lite kransar. Min kära syster blev så förtjust att jag fick binda en till henne, och grannen kom också förbi och beställde en. Efter att kransarna var ihopknutna fick dom torka till dagen efter, sen målades de. Min egen blev svart, grannens och den som ska hänga på dörren till trapphuset blev vita. Min egen krans prydde jag med blommor som jag så flitigt virkade i helgen. De andra kransarna ska prydas i veckan som kommer, så bilder på dem kommer :)



Virkade blommor i rött garn, prydda med svarta pärlor, båda inhandlade på Coop. Storlek på virknål: 3,5mm. Mönstret till blommorna har jag fått från ett "virkade broscher"-set från Panduro.



Här hänger kransen så fint på dörren till min lägenhet :) Ett sidenband fick fungera som hängare.
(min mobilkamera har inte den bästa kameran).
Kransen är för övrigt målad med svart lackfärg från Beckers.


Kommentarer
Kicki

Vad fin den blev! :)

2011-05-10 08:53:01
Jenna T

Tack :)

2011-05-10 11:53:58

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0