Armband

Igår var jag p Panduro med min bästa tjejkompis. Man blir helt galen när man går runt och tittar på allt där inne, och nu hade de 50% på massor av varor dessutom. Jag hittade ett "gör ett lyckoarmband i makrame"-kit som jag bara var tvungen att köpa. I förpackningen fanns beskrivning, och material för att göra ett armband. Så jag köpte pärlor och mer band så jag kan knyta fler. Först var det lite svårt att förstå beskrivningen, men när man väl hade kommit igång gick det som på räls.
Jag köpte också lite fina träpärlor, de är väl tänkta till barn, men jag kan ju int motstå rosa. På dessa blev det ett traditionellt pärlarmband.





Armband i makrame, med gröna pärlor. De två snörena fungerar som en dragsko, för att öppna och stänga armbandet. Här har jag använt svart vaxad bomullstråd och plastpärlor.



Denna modellen följde med i förpackningen. Denna är gjord med svart blank nylontråd och metallpärlor. Öppnas och stängs på samma sätt som armbandet ovan.



Träpärlor på elastisk tråd, som öppnas och stängs med hjälp av plastlåset. Barnsligt, gulligt och ROSA :)
Kommer nog bli min sommarfavorit!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0