Lite sommar-slöööö!

Hej allihopa :)

Under sommaren, när jag inte går i skolan, jobbar jag på K-Rauta, heltid. Blir inte så hemskt mycket tid över till att pyssla och måla. Jag virkar på en bläckfisk (är söt, fast det kanske inte låter så), men det blir bara en liten stund då och då. Jag har sy-projekt och målerier i tankarna, men tiden räcker inte till. ¨Så ni får ha lite överseende med att bloggen kanske inte uppdateras så ofta just nu :)

Tänkte i alla fall lägga upp en tavla på bloggen som jag skulle lagt upp för länge sen. Gjorde den i våras i skolan, där vi fick en uppgift att måla av en valfri konstnärs tavla. Jag valde en konstnär som heter Leonid Afremov. Hans målningar är väldigt färgrika och vackra. Han använder sig av palett-kniv när han gör sina tavlor, alltså inte pensel. Jag provade lite att använda palett-kniv, men det var inte mitt sätt att måla, utan jag bytte ganska snart till den gamla hederliga penseln :) Så här kommer min tolkning av hans tavla!



Målad med akrylfärg på canvas tavla.


Kommentarer
Syrran

Jag ÄLSKAR den tavlan. Skulle gärna köpa den av dig och hänga i mitt vardagsrum =)

2011-07-13 14:06:06
URL: http://bitchqueen.blogg.se/
Jenna T

Hahaha, nädu, den ska hänga i mitt vardagsrum ;P

2011-07-13 23:11:08
Syrran

Meeeen!! Kan jag inte få låna den ibland och hänga den i mitt vardagsrum då? ;-)

2011-07-14 14:38:29
URL: http://bitchqueen.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0